Hívjon minket bátran!
+36 74 510 100
soltravel Online jegyfoglalás

Ryanair feltételek


Ryanair utazási feltételek


1. VITELDÍJAK, ADÓK, ILLETÉKEK ÉS EGYÉB DÍJAK

Viteldíjak: Amennyiben erről más egyértelmű kijelentés nincsen, a viteldíj kizárólag a kiindulópont repülőterétől a célállomás repülőteréig való fuvarozásra vonatkozik. A viteldíj nem tartalmazza a repülőterek közötti, illetve a repülőterek és a város közötti csatlakozás földi szállítását. Az Ön viteldíja a fizetés napján az adott utazási dátumra és útvonalra feltüntetett érvényes árszabásunk alapján kerül kiszámolásra.
Adók, illetékek és egyéb díjak: Önnek kell kifizetnie a repülőtéri utas szolgáltatási díjakat, biztonsági adókat, állami adókat ( beleértve de nem korlátozódva az Egyesült Királyság légi utas adójára) továbbá az összes olyan díjat, amely az általunk üzemeltetett és az Ön által igénybevett járat bizonyos szolgáltatásaihoz kapcsolódik, azokon a szinteken, amelyek akkor voltak érvényben, mikor Ön lefoglalta helyét a járaton. A légiközlekedésre kivetett adók, illetékek és egyéb díjak mértéke állandóan változik, és a foglalás időpontja után is kivethető. Amennyiben az ilyen jellegű adó, illeték és egyéb díj az Ön foglalásának időpontja után kerül bevezetésre, vagy ennek mértéke nő, úgy Ön köteles azt (vagy az emelt díjat) az indulás előtt megfizetni. Ön úgy is dönthet, hogy nem utazik, és ebben az esetben a teljes összeg visszautalása fog megtörténni. Hasonlóképpen, amennyiben az ilyen jellegű adó, illeték és egyéb díj az Ön foglalásának időpontja után kerül eltörlésre, vagy ennek mértéke csökken, úgy Önjogosult arra, hogy a különbség visszatérítését tőlünk igényelje.


2. UTASFELVÉTEL (CHECK-IN), BESZÁLLÁS ÉS ÜLTETÉS
Minden járatunkon kijelöljük az ülőhelyeket és fenntartjuk a jogot, hogy bármikor, akár a gép felszállása után is átrendezzük az ülőhelyeket. Ennek szükségességét működési vagy biztonsági okok igazolhatják. Minden utasnak meg kell tennie az online utasfelvételt a foglalásaim kezelése menüpont alatt a www.ryanair.com weboldalon, és ki kell nyomtatniuk a Beszállókártyáikat. Az online utas felvétel 60 nappal a járat indulása előtt nyílik azon utasaink számára, akik megvásárolták ülőhelyüket. Azon utasok akik nem szeretnének ülőhelyeikért fizetni, elvégezhetik az online utasfelvételt 2 nappal a járat indulása előttől egészen 2 órával a járat indulása előttig és ekkor kapnak egy ülőhelyet ingyen. Az online utasfelvétel megtétele után az utasok újranyomtathatják Beszállókártyáikat maximum 2 órával a tervezett járatindulás időpontjáig. Minden beszállókártyának egyoldalas A4-es méretűnek kell lennie, Azon utasainknak, akik elmulasztották az online utasfelvételt a fenti határidóig, a reptéren repülőtéri utasfelvételi pótdíjat kell fizetniük. Azon utasaink, akik nem tudják a kinyomtatott Beszállókártyát bemutatni a reptéren Beszállókártya-kiállítási pótdíjat kell fizetniük.
Bármely vonatkozó feladott poggyász díjat és/vagy túlsúly díjat meg kell fizetni, és a feladott poggyászt a csomagfelvételnél (Bag-Drop) fel kell adni legfeljebb negyven (40) perccel a menetrend szerinti indulás előtt. A csomagfelvételi pult általában a menetrend szerinti indulás előtt két órával nyit. Minden egyes repülőút esetén Ön köteles mind a repülőtéri biztonsági vizsgálatnál, mind a beszállókapunál a beszállókártyáján feltüntetett adatokkal megegyező adatokat tartalmazó érvényes útiokmányokat felmutatni.
A menetrend szerinti indulás előtt legalább harminc (30) perccel meg kell jelennie a beszállókapunál. A beszállás az indulás előtt húsz (20) perccel befejeződik. Amennyiben ez után ér oda a beszállókapuhoz, Ön nem utazhat. Egy későbbi járaton való utazáshoz Önnek a jegyet újra kell foglalnia és újra ki kell fizetnie. "Elsőbbségi Beszállást" vásárolt és nem kevesebb, mint 30 (harminc) perccel indulás előtt bemutatja azt a beszállókapunál, hamarabb léphet a gép fedélzetére azoknál, akik ezt a lehetőséget nem vásárolták meg. Ügyeljen arra, hogy az utasfelvétel előtt értékeit és a repülés során szükséges holmijait vegye ki a kézipoggyászából. A repülőgép fedélzetére forró italt tilos felvinni. Saját alkoholos italt a fedélzeten fogyasztani szintén tilos. Az általunk üzemeltetett repülőgépek teljes területén tilos a dohányzás. Ezen kikötés megszegése Önnel szemben súlyos jogi büntetést vonhat maga után, illetve a rendbontás miatti költségek Önt terhelhetik. Minden nem uniós állampolgárnak, illetve a schengeni térség egyik országába sem tartozó személynek ellenőriztetnie és bélyegeztetnie kell a dokumentumát a Ryanair vízum / dokument ellenőriztető asztalánál , mielőtt keresztülmegy a repülőtér biztonsági ellenőrizésén.

3. A FUVAROZÁS MEGTAGADÁSA

Megtagadhatjuk az Ön és poggyásza fuvarozásáról szóló szerződés megkötését, ha Önt már korábban írásban értesítettük arról, hogy az értesítés dátumától számítva többé Önt nem fuvarozzuk a járatainkon.
Akkor is megtagadhatjuk Ön és poggyásza fuvarozását, ha az alábbiak közül bármely esemény bekövetkezik, vagy okunk van feltételezni, hogy bekövetkezhet:
• ha ez egy adott állam törvényei, a vonatkozó szabályozások és rendeletek alapján szükséges;
• ha Ön vagy a poggyásza a többi utas vagy a személyzet biztonságában, egészségében vagy anyagiakban kárt tehet, vagy azt veszélyezteti;
• ha az Ön mentális vagy fizikai állapota illetve hozzáállása, magatartása vagy viselkedése, ideértve az alkohol vagy kábítószer alatti befolyásoltságot, az Ön, a többi utas, a személyzet vagy a tulajdonra nézve veszélyt vagy kockázatot jelent;
• ha egy korábbi járaton jogsértő cselekményt követett el, és okunk van feltételezni, hogy ez megismétlődik;
• ha nem hajlandó alávetni magát a biztonsági vizsgálatnak;
• ha nem fizette meg a vonatkozó viteldíjat, adókat, illetéket és egyéb díjakat;
• ha nem teljesített, megtagadott vagy felénk újraszámlázott fizetés miatt egy korábbi járatra nézve Ön nekünk pénzzel tartozik;
• ha láthatólag nincsen érvényes útiokmányok birtokában, ha olyan országba kísérel meg belépni, ahol átszállóként tartózkodik, vagy ahová nincsen érvényes útiokmánya, az útiokmányát a repülőút közben megsemmisíti vagy, amikor erre felkérik, annak a fedélzeti személyzetnek való, elismervénnyel nyugtázott átadását megtagadja;
• ha nem tudja igazolni, hogy azonos a beszállókártyán feltüntetett személlyel;
• ha nem követi figyelemmel a biztonságra vonatkozó utasításainkat;
• ha korábbi járatunkon dohányzott, vagy erre kísérletet tett.

4. POGGYÁSZ

A poggyászát pótdíj ellenében adhatja fel, illetve egy darab kézipoggyászt díjmentesen felvihet a repülőgép fedélzetére, a mindenkori Szabályzatban előírt feltételek és korlátozások betartása mellett. Az engedélyezett személyes feladott poggyászán túlsúlyért, illetve bármilyen sportfelszerelésért, hangszerért és bizonyos általunk meghatározott egyéb tárgyakért pótdíjat kell fizetnie az általunk megállapított tarifák, feltételek és korlátozások szerint.
Feladott poggyász: Minden utas a vonatkozó feladott poggyász díj megfizetésével legfeljebb két csomagot adhat fel, és a kezdeti foglalás alkalmával megválaszthatja, hogy 20 kg súlykorlátozással kívánja-e feladni a csomago(ka)t. A foglalás ténye után legkésőbb 4 órával a járat menetrend szerinti indulása előtt a foglaláshoz az interneten további feladott poggyászt igényelhet. A feladott poggyász díjak személyenként/egyirányú repülőutanként értendők, és online foglalás esetén kedvezményesen válthatók meg. Magasabb poggyász díjak vannak érvényben, ha a feladott poggyászért Ryanair telefonos foglalási központban vagy a repülőtéri pultnál fizet, illetve csúcsidőszakok és bizonyos útvonalak esetén. A díjszabás időről időre változhat, de Önre mindig a foglalás és/vagy a feladott poggyász megváltásának időpontjában érvényben lévő díjszabás mikor nekünk átadja a feladásra szánt poggyászát, azt megőrzésre átvesszük és tételenként poggyász azonosító címkével látjuk el. A feladott poggyászon fel kell tüntetnie a nevét vagy egyéb személyi azonosítót. Lehetőség szerint, a feladott poggyászát ugyanazon a repülőgépen fuvarozzuk, mint Önt, kivéve, ha biztonsági vagy üzemeltetési okok miatt nem döntünk annak egy másik járaton való szállításáról. Ha a feladott poggyászát egy későbbi járaton fuvarozzuk, akkor azt kézbesítjük Önnek, kivéve, ha a vonatkozó jogszabály meg nem követeli a poggyász átvételénél az Ön jelenlétét. Amint a Felvett poggyásza az Ön célállomásánál az Ön rendelkezésére áll, azt át kell vennie. Amennyiben elfogadható időn belül Ön ezt nem teszi meg, mi poggyász megőrzési díjat vethetünk ki. Amennyiben a feladott poggyászáért az Ön rendelkezésére álló három (3) hónapon belül nem jelentkezik, attól az Ön felé minket terhelő bármilyen kötelezettség nélkül megválhatunk. A feladott poggyász felvételére kizárólag a poggyász azonosító címkével rendelkező személy jogosult. Ha a feladott poggyászt felvevő személy nem tudja felmutatni a poggyász azonosító címkét és/vagy azzal nem tudja azonosítani a poggyászt, ilyen személynek mi kizárólag azzal a feltétellel kézbesítjük a poggyászt, ha számunkra kielégítő módon igazolni tudja a poggyászhoz való jogát.
Kézipoggyász: 2018 november 1-jétől azon utasaink, akik nem rendelkeznek elsőbbségi beszállással és egy második, 10 kg-os kerekes kézipoggyászt szeretnének hozzáadni a foglaláshoz, megtehetik az eredeti jegyfoglalás ideje alatt 8 €/£ ellenében vagy on-line 10 €/£ -ért a jegyfoglalás után is, de legkésőbb 40 perccel a menetrend szerinti járat indulása előtt. A 10 kg-os táskát a poggyász feladó pultnál kell leadni még a biztonsági ellenőrző kapuk előtt. Utasaink számára, akik nem adtak hozzá elsőbbségi beszállást a foglalásukhoz, még mindig elérhető lesz az opció 20 €/£-ért a poggyász feladó pultnál, vagy 25 €/£-ért a beszállókapu előtt. Az utasok ezt a táskát landolás után a poggyászkiadó szalagnál vehetik magukhoz. (Kérjuk ne felejtse el magánál tartani érkezés után az útlevelét okmányellenőrzés esetén). *Az új poggyász opció 2018 szeptember 1-jétől lesz érvényben és a 2018 november 1-jei /vagy utáni járatainkon lesz elérhető. A felnőttekkel egy ülésen utazó gyermekekre (8 napostól 23 hónapos életkorig) nem vonatkozik kézipoggyász-keret; a gyermeket kísérő felnőtt azonban a saját kézipoggyász-keretén felül egy legfeljebb 5kg súlyú gyerekpoggyász* szállítására jogosult, ha kisgyermekkel (8 napostól 23 hónapos életkorig) utazik egy ülésen. Az extra/túlsúlyos kézipoggyász felvitelét a beszállókapunál megtagadjuk, vagy ahol elérhető, egy £50/€50 díj ellenében a repülőgép rakterében helyezzük el.
Az utasnak tilos az itt felsorolt tárgyakat a behatárolt biztonsági zónába illetve a repülőgép fedélzetére vinnie:
• olyan tárgy, amely veszélyeztetheti a repülőgépet, illetve a repülőgépen tartózkodó személyeket vagy vagyontárgyakat (Fegyverek és lőfegyverek; szúró- és vágófegyverek, éles tárgyak; tompa eszközök; vegyi és toxikus anyagok;)
• olyan tárgy, amelynek szállítását az induló vagy az érkező ország vonatkozó jogszabályai, szabályai vagy rendelkezései tiltják;
• olyan tárgy, amelyről indokoltan úgy véljük, hogy fuvarozásra nem alkalmas, mert az, többek között a repülőgép típusát figyelembe véve, súlya, mérete, alakja vagy jellege miatt veszélyes, vagy amely törékeny vagy romlandó;
• halász vagy vadász trófea;
• festék, karácsonyi durrantós játék (Christmas crackers), Samsung Galaxy Note 7, energiatakarékos villanykörte, belsőégésű motorral felszerelt tárgyak, ideértve de nem kizárólag a láncfűrészt, a repülőgép modellt és a fűnyírót.
A feladott poggyászban Ön nem szállíthat pénzt, ékszert, nemesfémet, kulcsot, fényképezőgépet, számítógépet, gyógyszert, szemüveget, napszemüveget, kontaktlencsét, órát, mobiltelefont, elektronikus tabletta
, személyes elektromos tárgyakat, forgatható értékpapírt, kötvényt, cigarettát, dohányt vagy dohányárut, vagy egyéb értéktárgyat, üzleti okmányt, útlevelet vagy egyéb személyazonosító okmányt vagy okmánymintát.

5. MENETREND, JÁRATTÖRLÉS, KÉSÉS ÉS ÚTVONALVÁLTOZÁS

Menetrend:
Az Ön „Visszaigazolás/Útvonalterv” okmányán feltüntetett járat időpontja a foglalás és az utazás időpontja között megváltozhat. Amikor foglalását elfogadjuk, értesítjük Önt a járatok akkor érvényben lévő időpontjáról, amely megjelenik a „Visszaigazolás/Útvonalterv” okmányán. Lehetséges, hogy a foglalása után a járat menetrend szerinti időpontjának megváltoztatására kényszerülünk. Ha megadja e-mail címét és a távolléte alatti elérhetőségének telefonszámát, minden tőlünk telhetőt megteszünk annak érdekében, hogy ilyen módon bármilyen változásról értesítsük Önt.
Járattörlés és késés: Ha arról az Egyezmény vagy a 261/2004/EK rendelet másképp nem rendelkezik, amennyiben töröljük a járatot, vagy a járatot nem ésszerűen a menetrend szerint üzemeltetjük, vagy megszűntetjük az útvonalat, az Ön választása szerint, mi vagy:
• elszállítjuk Önt a legkorábban erre adódó alkalommal egy másik általunk üzemeltetett menetrend szerinti járattal, amelyen ugyanazon kiinduló és érkező pontok között az Ön számára van hely, vagy, vagylagosan és kivételesen, és az Önnel hozott külön megállapodás értelmében és bármilyen további kötelezettség nélkül, elintézzük Önnek, hogy egy vagy több általunk üzemeltetett menetrend szerinti járattal utazzon bármilyen további díj felszámolása nélkül egy másik általunk kiszolgált repülőtéren keresztül az Ön célállomására; vagy egy általunk kiszolgált másik repülőtérről az Ön célállomására; vagy az Ön kiinduló repülőteréről egy másik általunk kiszolgált az Ön célállomásával megegyező országban lévő repülőtérre; vagy egy másik általunk kiszolgált repülőtérről egy másik az Ön célállomásával megegyező országban lévő repülőtérre; vagy
• egy későbbi, Önnek megfelelő időpontban a rendelkezésre álló helyek függvényében ugyanazon az útvonalon elszállítjuk Önt az Ön eredeti célállomására; vagy
• visszatérítjük a viteldíjat.
• Ha a járatát törölték vagy az legalább két órát késik, jogairól érdeklődjön az utasfelvételi pultnál vagy a beszállókapunál, különös tekintettel a kártérítésre és a segítségre.
Útvonalváltozás: Amennyiben, a mi hibánkon kívül nem tudjuk Önt eljuttatni az Ön célállomásának megfelelő repülőtérre, és az útvonalban változás áll be úgy, hogy a járat egy másik repülőtéren száll le, kivéve, ha a repülőgép nem folytatja útját az eredeti célállomás felé, akkor a légi fuvarozás végét a másik repülőtérre való megérkezés jelenti. Azonban kijelölünk egy alternatív szállítási módot, vagy intézkedünk arról, hogy a mi általunk üzemeltetett vagy az általunk meghatározott szállítási módon Önt az Ön „Visszaigazolás/Útvonalterv” okmányán feltüntetett eredeti célállomásához bármilyen további költség nélkül eljuttassuk.
Visszatérítés: Amennyiben az előzetesen visszaigazolt helyet nem tudjuk biztosítani, azt az utast, akitől emiatt megtagadjuk a járatunkra való beszállítást, a vonatkozó jogszabályok szerint kártérítésben részesítjük. Ha Önnel szemben megtagadják a beszállást, a jogait ismertető szövegről érdeklődjön az utasfelvételi pultnál vagy a beszállókapunál, különös tekintettel a kártérítésre és a segítségre.

6. ÚTIOKMÁNYOK

Az utazás előtt Ön köteles az összes kilépő, belépő, egészségügyi és egyéb érintett országok jogszabályai, szabályozása, rendelkezései, igényei vagy egyéb követelmények által előírt okmányokat bemutatni, és az azokról való másolat készítéséhez és annak megőrzéséhez nekünk engedélyt adni. Amennyiben ezeknek és az ilyen a követelményeknek a Szabályzatunkban leírtak szerint nem tesz eleget, vagy ha az okmányai láthatólag nincsenek rendben, fenntartjuk a jogot, hogy Öntől a fuvarozást megtagadjuk.

7. PANASZTÉTEL

Ha a poggyász azonosító címkével rendelkező személy a kézbesítés idején panasz tétele nélkül veszi át a feladott poggyászt, ez elegendő bizonyíték arra, hogy a feladott poggyászt jó állapotban és a fuvarozási szerződés szerint szállítottuk.
Ha a kárt szenvedett feladott poggyászára nézve panaszt kíván tenni vagy eljárást kíván indítani, azt a lehető leghamarabb és írásban kell megtennie. Kárt szenvedett feladott poggyász esetén legfeljebb hét (7) napon belül, míg késedelmet szenvedő feladott poggyász esetén legfeljebb huszonegy (21) napon belül kell írásban panaszt tennie, mindkét esetben attól a naptól számítva, amikor a poggyászt átvette.

8. GYERMEKEK, CSECSEMŐK, FIATAL SZEMÉLYEK

A Ryanair nem vállalja 16 év alatti fiatalkorúak egyedüli, kísérő nélküli utaztatását. A 16 év alatti gyermekeket felnőtt utasnak kell kísérnie. Kísérő és egyéb különleges szolgáltatás nem vehető igénybe. Biztonsági okokból a csecsemőknek (8 napos kortól 23 hónapos korig) egy felnőtt ölében kell utazniuk egy külön biztonsági övvel, amit a személyzet biztosít, vagy esetleg utazhatnak saját ülésükben is, amennyiben AMSAFE gyermek biztonsági övet használnak (ha a csecsemő 12 hónapnál idősebb), vagy, ha repülőgépeken is elfogadott autósülésben utaznak, ebben az esetben kérjük, vegyék fel a kapcsolatot atelefonos foglalási központtal a foglalás miatt. Az a felnőtt, aki a csecsemővel utazik, vihet magával egy kiegészítő bébitáskát maximum 5 kilogrammig, a saját kézipoggyászán felül. A csecsemő viteldíj €20 vagy ennek megfelelő helyi valuta csecsemőnként és útszakaszonként (egy felnőtt csak egy csecsemővel utazhat).

9. JÁRAT DÁTUMA, NÉV ÉS ÚTVONAL MEGVÁLTOZTATÁSA

Járat dátuma: A repülés dátuma és időpontja (az igénybe vehető ülőhelyektől függően) megváltoztatható. Az ilyen változtatásokra a járat menetrend szerinti indulása előtt legfeljebb 2,5 órával online (kivéve, ha már online bejelentkezett) vagy a Ryanair reservation centre foglalási központján keresztül (a nyitvatartási idő függvényében) online foglalás esetén kedvezményes díjszabással van lehetőség. Ha nem kívánja a foglaláson szereplő utas összes utas nevét megváltoztatni, vagy ha belföldi járatról külföldi járatra kívánja cserélni foglalását, erre Önnek a helyi foglalási központon keresztül van lehetősége (a nyitvatartási időben). Járatváltoztatási díjaink utasonként és járatonként fizetendőek, az áraink szezonálisak. Ezeken a járatváltoztatási díjakon felül, meg kell fizetni az eredetileg megfizetett viteldíj és a változtatáskor rendelkezésre álló legalacsonyabb viteldíj közötti különbséget. Felhívjuk kedves utasaink figyelmét, hogy amennyiben az újonnan foglalt járat viteldíja alacsonyabb, a különbséget nem térítjük vissza. Ha egy felnőtt utas, aki gyermekekkel utazik, járatot szeretne módosítani és az eredeti járaton kiválasztott szék már nem érhető el az újon, akkor a két szék közötti különbözetet kell kifizetnie. Amennyiben az új szék ára olcsóbb, nem jár vissza pénz.
Járat útvonal megváltoztatása: A járat útvonala (az igénybe vehető ülőhelyektől függően) megváltoztatható. Az ilyen változtatásokra a járat menetrend szerinti indulása előtt legfeljebb 2,5 órával online (kivéve, ha már online bejelentkezett) vagy a Ryanair reservation centre foglalási központján keresztül (a nyitvatartási idő függvényében) online foglalás esetén kedvezményes díjszabással van lehetőség. Ha nem kívánja a foglaláson szereplő utas összes utas nevét megváltoztatni, vagy ha belföldi járatról külföldi járatra kívánja cserélni foglalását, erre Önnek a helyi foglalási központon keresztül van lehetősége (a nyitvatartási időben). Amint a kifelé induló járatot igénybe vette az utas, a visszafelé induló járatra történt foglalás megváltoztatására nincs lehetőség (kivéve, ha a járatot törölték, vagy három óránál is többet késik, mely esetben kérjük, hogy keresse a Repülőtéri Jegyeladás pultnál a Ryanair Reservations-t. Járat útvonal változtatási díjaink utasonként és járatonként fizetendőek, az áraink szezonálisak. Ezeken a járatváltoztatási díjakon felül, meg kell fizetni az eredetileg megfizetett viteldíj és a változtatáskor rendelkezésre álló legalacsonyabb viteldíj közötti különbséget. Felhívjuk kedves utasaink figyelmét, hogy amennyiben az újonnan foglalt járat viteldíja alacsonyabb, a különbséget nem térítjük vissza.
Névváltoztatás: Névváltoztatási díjaink utasonként és járatonként fizetendőek, a részletekért kérjük, tekintse meg Table of Fees árjegyzékünket. Névváltoztatásra a járat menetrend szerinti indulása előtt legfeljebb 2 órával online (kivéve, ha már online bejelentkezett), a Ryanair reservation centre foglalási központján keresztül (a nyitvatartási idő függvényében) van lehetőség vagy a repülőtéren. Egy járat foglalásánál alkalmazott névváltoztatást követően az utasnak ezt a nevet kell használnia a teljes útvonal során.

10. ELSŐBBSÉGI BESZÁLLÁS

Az Elsőbbségi Beszállás díjmentes azon utasaink számára, akik Prémium Ülőhelyet vásároltak (1-5, 16 és 17 sorok). Április 8-tól Elsőbbségi beszállást adhatnak hozzá 6.00 €/£ /fő/járat- áron azon utasaink, akik Általános ülőhellyel rendelkeznek. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amikor Elsőbbségi Beszállást vásárol, az a foglalásban szereplő összes utashoz hozzá lesz adva. A beszállás 30 perccel indulás előtt kezdődik, maximum 90 darab kézipoggyász (55 x 40 x 20 cm) fedélzeten történő szállítása garantált, ami biztosítja az Elsőbbségi Beszállás lehetőségével rendelkező utasaink számára, hogy magukkal vihessék kézipoggyászaikat a fedélzetre.
11. ÜLŐHELY FOGLALÁS
Az utasok dönthetnek úgy, hogy ülést választanak: vagy az online foglalással egy időben, vagy a Foglalás Kezelésen keresztül, vagy pedig az online Check-In során. Az ülés kiválasztásának és megvásárlásának opciója vagy az online foglalással egy időben, vagy a Foglalás Kezelésen keresztül, vagy az online Check In során áll fenn. Az ülést az üléstérképről lehet kiválasztani. A repülőgépen található összes ülés a rendelkezésére áll, hogy válasszon. Az utasoknak lehetőségük van online kiválasztani és megvásárolni helyjegyüket az előnyben részesített helyekre maximum 2 órával az utazás megkezdése előtti időpontig, minden egyes járatra vonatkozóan. Azon utasaink, akik nem kívánnak ülőhelyet vásárolni, az online utasfelvételt legkorábban 2 nappal az utazás megkezdése előttig tehetik meg, maximum 2 órával az indulás előtti időpontig, és így véletlenszerűen kapnak ülőhelyet, díjmentesen. Fenntartjuk a jogot, hogy bármikor átminősítsük az ülőhelyeket üzemeltetési vagy biztonsági okokból. Szeretnénk felhívni figyelmüket, hogy a repülőjáratokon fix ülőhely foglalása nélkül a légitársaság nem garantálja az egymás melletti ülőhelyeket.


Online utasfelvétel lebonyolítása:
60 nappal az indulást megelőzően és maximum 2 órával az indulás előtti időpontig tudja kiválasztani az előnyben részesített ülőhelyét vagy amennyiben nem kívánja kiválasztani és kifizetni a saját ülőhelyét, akkor 2 nappal az indulást megelőzően maximum 2 órával tudja az online utasfelvételt megtenni és így véletlenszerűen lesz az ülőhelye kiválasztva, de díjmentesen.
Ülőhely Korlátozások:
Fenntartjuk a jogot, hogy bármikor átminősítsük az ülőhelyeket üzemeltetési vagy biztonsági okokból. Biztonsági okokból annak érdekében, hogy vészkijárati sorokban (1, 16 és 17 sorok) ülhessen, az alábbi feltételeknek kell megfelelnie:
• 16 évesnél idősebbnek kell lennie
• Vész esetén segítséget kell nyújtania
• Nem utazhat csecsemővel (incl. 2 A,B,C, 15 és 18 sorok)
• Nem lehet olyan méretű, hogy biztonsági öv-toldalékot kelljen használnia
• Nem foglalhatott extra ülőhelyet (extra kényelem vagy fedélzetre felvitt egyéb tétel miatt)
• Nem igényelt semmilyen repülőtéri különleges segítséget
Biztonsági okokból maximum két csecsemő szállítható minden sorban (egy-egy a folyosói ülőhelyeken). Fenntartjuk a jogot, hogy bármikor átminősítsük az ülőhelyeket üzemeltetési vagy biztonsági okokból.
2016. októberétől 12 évnél fiatalabb gyermekekkel (csecsemők kivételével) utazó felnőtt utasaink közül legalább egy utasnak kötelező lesz széket foglalnia, hogy a velük utazó gyermekek ingyenesen kaphassanak széket. Maximum 4 gyermek kaphat ingyenesen széket, ha egy felnőtt megvásárolja a sajátját. A foglalásban szereplő többi felnőtt és tizenéves számára nem kötelező a székvásárlás, de dönthetnek mellette.
Azon felnőtt utasainknak, akiknek széket kell vásárolniuk, egy kedvezményes 4,00 eurós díj ellenében tehetik meg. Ezek a 4,00 eurós székek a 18-30 sorok között érhetőek el. Gyermekek számára is a 18-30 sorok között érhetőek el az ingyenes székek.
Amennyiben a felnőtt utas más sorba szeretne széket foglalni a két szék közötti árkülönbözetet kell kifizetnie. Gyermekek esetében pedig a teljes vételárat kell fizetni.
Ha a 4 eurós székek iránti magas igény miatt a 18-30 sorokban található székek már nem mindenki számára elérhetőek, akkor a felnőtt utasoknak más sorokba kell széket vásárolniuk a két kategória közötti különbségért, vagy más utazási időponttal kell próbálkozniuk. Gyerekeknek pedig ebben az esetben a 11-15 sorokba jár az ingyenes székfoglalás. Július és augusztus közötti utazás esetén azonban a gyermekeknek is ki kell fizetni a két kategória közötti különbséget.
Ha nincs lehetőség arra, hogy együtt üljenek a fedélzeten, egy másik járatot kell választaniuk az utasoknak.


12. FOGYATÉKKAL ÉLŐ, ILLETVE CSÖKKENT MOZGÁSKÉPESSÉGŰ SZEMÉLYEK SZÁLLÍTÁSA

Különleges repülőtéri segítség foglalása:
Különleges repülőtéri segítséget igénylő utasaink 48 órával a járat indulása előtt lefoglalhatják ezeket a szolgáltatásokat a Ryanair weboldalán. Az előre lefoglalt repülőtéri segítséget igénylő utasainknak a repülőgép indulása előtt 30 perccel a beszállókapuhoz kell érkeznie.
Utazáshoz kísérő utast igénylő utasok:
Különleges repülőtéri segítséget igénylő utasaink 48 órával a járat indulása előtt lefoglalhatják ezeket a szolgáltatásokat a Ryanair weboldalán. Ezen az időponton túl, de még 12 órával a repülőgép tervezett indulása előtt az utasok a Ryanair különleges segítség vonalán keresztül tudják a szolgáltatásokat lefoglalni (nyitvatartási időtől függően). Ha a 48 órával korábbi értesítés nem történik meg, a kívánt segítség nem biztos, hogy rendelkezésre fog állni. Azonban a különleges repülőtéri segítség szolgáltatója mindent meg fog tenni annak érdekében, hogy a szolgáltatás elérhető legyen. Ahhoz, hogy a repülőtéri segítségszolgáltató az előre lefoglalt szolgáltatást biztosítani tudja, az utasoknak 2 óra a repülőgép indulása előtt meg kell jelenniük a különleges segítő szolgáltatás pultjánál. Kérjük, hagyja elől beszállókártyáját vagy a különleges repülőtéri szolgáltatásról kapott igazolását, hogy azt megérkezéskor a repülőtéren be tudja mutatni az előre lefoglalt segítség igénybe vételéhez. Az előre lefoglalt repülőtéri segítséget igénylő utasainknak a repülőgép indulása előtt 30 perccel a beszállókapuhoz kell érkeznie.

13. TERHESSÉG

A komplikációmentes terhesség 28. hetének elérése után a terhes anyák számára kötelező az „utazásra való alkalmasságukat” igazoló a szülész/orvos által kiállított orvosi igazolás bemutatása. A levél legfeljebb 2 héttel az utazás előtti keltezésű lehet, és felmutatása vagy a csomagfelvételnél vagy a beszállókapunál kötelező.
A Ryanair fenntartja az utazás megtagadásának jogát, amennyiben a 28. hetet betöltött terhes anya nem tartja be az „utazásra való alkalmasságot” igazoló a szülész/orvos által kiállított orvosi igazolásnak a csomagfelvételnél vagy a beszállókapunál való bemutatására vonatkozó előírásokat.
A komplikációmentes terhesség alatt az utas szállítása nem engedélyezett az alábbi időpontokban

• A komplikációmentes egy gyermekes terhesség esetén az utas fuvarozása a terhesség 36. hetének leteltével nem engedélyezett.
• A komplikációmentes iker, hármas iker stb. terhesség esetén az utas fuvarozása a terhesség 32. hetének leteltével nem engedélyezett.
Ugyanígy az újszülött édesanyját is csak 48 órával a szülés után engedhetjük fel a repülőgépre, ha a szülés komplikációmentes volt és sebészi beavatkozás nélkül zajlott le. Ha a csecsemő császármetszéssel jött a világra, vagy bármilyen más sebészeti beavatkozásra volt szükség, az édesanya a szülés után legalább 10 nappal szállhat csak fel a járatainkra. Az anyának ebben az esetben is ki kell kérnie orvosa beleegyezését.
Iratkozzon fel hírlevelünkre!