Hívjon minket bátran!
+36 74 510 100
soltravel Online jegyfoglalás

Wizzair feltételek

 UTAZÁSI FELTÉTELEK és ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK ( KIVONAT)


1. Foglalás:
A Wizz Air a fuvarozásra nem állít ki repülőjegyet. Repülőjegy helyett az utas egy foglalási kódot kap. A foglalás elvégzését követően foglalási kódot kap – erre lesz szüksége az utasfelvételhez. E-mail-címére elküldjük az útvonaltervet, amely az alábbiakat tartalmazza: az egyedi foglalási kódot; a járatszámot; az utazás dátumát és időpontját; a kiindulási hely és az úti cél részleteit; a teljes költséget. A foglalást utazási irodán keresztül intéző utasok az utazási irodától kapják meg az útvonaltervet.

2. Viteldíj, illetékek, adók és egyéb díjak:

A Wizz Air jegyárai egy útra szólnak, ezért nincs minimális vagy maximális ott-tartózkodási idő. Egyirányú viteldíjaink tartalmazzák az adókat, az adminisztrációs egyéb kötelező díjakat, valamint a kézipoggyász díját (55 × 40 × 23 cm, max. 10 kg).

3. Csatlakozások:

Mivel a Wizz Air közvetlenül két város között szállítja utasait, csatlakozási szolgáltatásokat (utas- vagy poggyásztranszfert) nem biztosít. Ugyanezen okból nem vállal felelősséget további járatok lekéséséért. Az érkezési helyről induló bármely további Wizz Air járatra szóló repülőjegy külön szerződésnek minősül. Továbbutazó utasaink számára javasoljuk, hogy az első járat menetrend szerinti érkezési ideje és a következő járat indulási ideje között hagyjanak elegendő időt a csomagjuk felvételére és a következő járatra való bejelentkezésre illetve biztonsági ellenőrzésre.

4. Gyermekek és csecsemők foglalása:

Az utazás napján 2. életévüket betöltött gyermekek részére külön üléshelyet kell foglalni, és teljes (felnőtt) viteldíjat kell fizetni. 14 évnél fiatalabb gyermekek csak 16 éves vagy annál idősebb felnőtt kíséretében utazhatnak, aki teljes felelősséget vállal a gyermekért. A 14 évesnél idősebb, de 16 évesnél fiatalabb gyermekek kísérő nélkül utazhatnak, de nem lehetnek felelősek a 14 év alatti gyermekért. A kísérő felnőttnek a gyermekkel egy foglalásban kell szerepelnie. 14 évesnél idősebb gyermekek a Wizz Air járatain egyedül is utazhatnak. 14 napnál idősebb, két éves kor alatti csecsemők az őket kísérő felnőtt ölében utazhatnak. Ennek a díja 2 700 Ft – 9 100 Ft járatonként.
• Ha a kísérő felnőtt egy útra szóló viteldíja 27 € alatti, a csecsemő utazási díja ezzel az összeggel egyezik meg.
• Ha a díjat a Wizz Air telefonos ügyfélszolgálatán keresztül egyenlíti ki, a telefonos ügyfélszolgálat tranzakciós díját is felszámítjuk.
• Ha a csecsemőt létező foglaláshoz adja hozzá, a csecsemő internetes foglalás esetén fizetendő utazási díján felül nem kell további adót vagy foglalási díjat fizetnie.
Feltételek
• Egy kísérő felnőtt ölében csak egy csecsemő utazhat.
• A poggyász helyett babakocsi vihető fel ingyenesen a fedélzetre.
• Hátrafele néző autós gyermekülés csak akkor vihető a fedélzetre, ha külön ülőhelyet vásárolnak az elhelyezéséhez.
• A gyermek akkor számít csecsemőnek, ha az odaút és a visszaút napján is két év alatti az életkora.

Általános szabályok: A csecsemőt kísérő felnőtt a kézipoggyász mellett felvihet a fedélzetre további egy darab kisebb táskát is a csecsemőnek. A kisebb táska legfeljebb 40 × 30 × 18 cm-es lehet. A kisebb táska mellett a csecsemővel utazó utasok egy darab babakocsit is ingyenesen magukkal vihetnek. Ezek egyikét ingyenesen feladhatják a kisgyermekkel utazók. A babakocsikat és a kerekes székeket az egyéb poggyászokkal együtt fel kell adni. A szállítás akkor ingyenes, ha az eszköz használója az utasok között van. Legfeljebb 6 felnőtt mehet előre a beszállókapuhoz, és szállhat be a gépre az elsők között (ha egy foglalásban szerepelnek a csecsemővel).A gyermek akkor számít csecsemőnek, ha az odaút és a visszaút során is két év alatti az életkora. Ha az oda- és a visszaút közötti időszakban a csecsemő betölti a második életévét, ülőhelyet kell vásárolni neki. A két évesnél idősebb gyermekek nem utazhatnak az őket kísérő felnőtt ölében. Hordozható gyermekülés: A beépített biztonsági övvel ellátott, hátrafele néző autós gyermekülés csak akkor vihető fel a fedélzetre, ha az elhelyezéséhez külön ülőhelyet vásároltak. A gyermekülésnek rendelkeznie kell egy retesszel, amely az ülőhelyhez tartozó biztonsági övvel együtt lehetővé teszi a megfelelő rögzítést. Ha gyermekülést visz a fedélzetre, a külön megvásárolt ülőhelyért a normál viteldíjat kell megfizetni a foglalás során. A külön megvásárolt ülőhely nélkül a gyermekülés nem vihető fel a fedélzetre kézipoggyászként.

5. Foglalás módosítása:

A járat időpontjának és célállomásának módosítása: Utasaink a járat menetrend szerinti indulási ideje előtt legkésőbb három órával módosíthatják a járat indulási dátumát és időpontját. A módosításért járatmódosítási díjat számítunk fel, valamint meg kell fizetni a járatok közti esetleges díjkülönbözetet. Amennyiben az új járatra megállapított viteldíj, adók és illetékek magasabbak az eredetileg megfizetettnél, ezek különbözete is megfizetendő. Amennyiben azonban alacsonyabbak, a Wizz Air kizárólag az alacsonyabb összegű adókból és illetékekből eredő különbözetet téríti vissza. A Wizz Air egyik légitársasági egységénél – úgymint Wizz Air Hungary (légitársaság kódja: W6) vagy Wizz Air Ukraine (légitársaság kódja WU) - foglalt járatok nem cserélhetőek a Wizz Air másik légitársasági egysége által üzemeltetett járatokra. A belföldi járatok nem módosíthatók nemzetközi járatokra és fordítva. Névváltoztatás: Az utas nevét a járat menetrend szerinti indulási ideje előtt legkésőbb három órával lehet módosítani. A módosításért névmódosítási díjat számítunk fel. A névmódosítási díj módosított utas nevenként és útirányonként kerül felszámításra. A szolgáltatásért útirányonként 15 000 Ft névváltoztatási díjat kell fizetnie: Ha a Wizz Air telefonos ügyfélszolgálatán keresztül kéri a névváltoztatást, a telefonos ügyfélszolgálat tranzakciós díját is ki kell fizetnie. Az online névváltoztatás ingyenes, ha a névben történt elütést kell kijavítani, és ha:
• mindösszesen legfeljebb 3 karaktert kell módosítani;
• egy rövidített nevet (pl. Kovács T. János) kell teljes névre módosítania (pl. Kovács Tamás János), hogy az megfeleljen az úti okmányában szereplő írásmódnak;
• a foglalásban szereplő névhez tartozó nemet vagy titulust kell módosítania.
A foglalásban csak egyszer végezhet ingyenes névkorrekciót.
Az internetes utasfelvétel elvégzését követően még mód van további szolgáltatásokat hozzáadni a foglaláshoz. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben WIZZ Xpress, WIZZ XXLong vagy WIZZ Reserved Seat szolgáltatást ad hozzá a foglaláshoz, ismét ki kell nyomtatnia a beszállókártyát, vagy jelentkeznie kell a repülőtéri utasfelvételi pultnál, ahol adunk önnek egy matricát, amely tartalmazza a megváltozott beszállókártya-adatokat. Az internetes utasfelvétel elvégzését követően még lehetőség van a járat és az utasok nevének módosítására az interneten vagy a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a járat menetrend szerinti indulási ideje előtt legkésőbb négy órával. A módosításért módosítási díjat számítunk fel. Felhívjuk figyelmét, hogy az internetes utasfelvétel elvégzését követően végzett járat- vagy névmódosítás esetén ismételten el kell végezni az utasfelvételt, és ki kell nyomtatni a beszállókártyát. A módosítási díj magasabb abban az esetben, ha a módosítás a járatindulás előtti 30 napon belül történik. A repülőjegy ára, a foglalás törlése esetén nem visszatéríthető.

6. Poggyász:

2018. november 1-jétől a Wizzair egy új 10 kg tömegű, feladott poggyászt is bevezet, a már meglévő 20 és 32 kg –os lehetőségek mellé. A WIZZ Priority szolgáltatást megvásároló utasok továbbá egy darab, legfeljebb 55 × 40 × 23 cm méretű, nagyobb kézipoggyászt is felvihetnek az utastérbe.






A Wizzair járataira minden utas az alábbiakat hozhatja magával:

• Egy darab kézipoggyász (maximális mérete: 40 × 30 × 20 cm, 10 kg), amely az ülés alatt helyezhető el.
• Legfeljebb hat darab feladott poggyász, amelyből maximum három vásárolható online a wizzair.com webhelyen vagy a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül, míg a fennmaradó poggyászokat a repülőtéren vásárolhatja meg.
• A biztonsági ellenőrzést követően a repülőtéri „duty-free” üzletekben vásárolt termékek.
• Fontos: A poggyász méretét/súlyát a repülőtéren ellenőrzik!!

• Ha WIZZ Priority szolgáltatást vásárol (illetve a WIZZ Privilege Pass, a WIZZ Go vagy a WIZZ Plus csomag keretében jogosult a WIZZ Priority szolgáltatás igénybe vételére), a fedélzetre magával viheti ingyenes kézipoggyászát (maximális mérete: 40 × 30 × 20 cm), illetve egy nagyméretű kézipoggyászt (maximális mérete: 55 × 40 × 23 cm) is. Mindkét táskát garantáltan felviheti az utastérbe, amennyiben a működési korlátozások ezt lehetővé teszik.
• Beszálláskor az elsők között szólítják majd. Ha az utasokat busszal szállítják a repülőgéphez, ülőhelyet biztosítunk Önnek a busz elejében kijelölt részen. A busz Önhöz legközelebbi ajtaja fog először kinyílni, így az elsők között szállhat be a repülőgépbe.
• Poggyászát egyszerűen és gyorsan leadhatja az erre kijelölt elsőbbségi utasfelvételi pultnál.

• A Wizz Priority szolgáltatás díja:

• 1 650 Ft – 4 000 Ft online vásárlás vagy a Wizz Air telefonos ügyfélszolgálatán keresztül végzett vásárlás esetén;
• 8 250 Ft repülőtéri vásárlás esetén;
• Vissza nem téríthető.

• A Wizz Priority szolgáltatással nem rendelkező utasok, egy darab ingyenes, legfeljebb 40 × 30 × 20 cm méretű kézipoggyászt vihetnek magukkal a fedélzetre. Ha Ön nem vásárol WIZZ Priority szolgáltatást, és kézipoggyásza meghaladja a megengedett méretet, a repülőtéren túlsúlydíjat számítunk fel.

Folyadékot csak akkor vihet a fedélzetre, ha az egy legfeljebb 100 ml űrtartalmú tartályban, valamint egy átlátszó és visszazárható, 1 literes, 20 × 20 cm méretű műanyag tasakban van elhelyezve. A műanyag tasakot külön kell bemutatni a biztonsági ellenőrzéskor. A poggyászt a repülőtéren átvilágítják. A repülőtéri biztonság kapunál ki kell dobnia azokat a folyadékokat, amelyek nem felelnek meg a fenti előírásoknak.
Feladott poggyász: Biztonsági okokból a Wizz Air nem szállít olyan poggyászt, amelynek tulajdonosa nem utazik a repülőgép fedélzetén (kivéve a tévesen kezelt poggyászt). Legfeljebb 3 poggyászt adhat fel. A Wizz Air egy új, 10 kg tömegű feladott poggyászt vezet be a már meglévő 20 és 32 kg-os lehetőségek mellett. Legfeljebb 1 darab 10 kg-os, 2 darab 20 kg-os vagy 3 darab 32 kg-os tömegű poggyászt adhat fel. Más összeállításban nem vásárolhat feladott poggyászt online.
A csomagtérben elhelyezhető poggyász maximális méretei:
• Szélesség: 149 cm
• Magasság: 119 cm
• Hosszúság: 171 cm
A feladott poggyász típusai:
• 10 kg-os feladott poggyász
• 20 kg-os feladott poggyász
• 32 kg-os feladott poggyász
Egészségügyi és biztonsági megfontolásokból az egyes feladott poggyászok tömege nem haladhatja meg a 32 kilogrammot. Az utas felelőssége, hogy a biztonsági személyzet kéréseinek szükség esetén eleget tegyen. Ha a poggyász szállítása azért nem lehetséges, mert a biztonsági személyzet kéréseinek az utas nem tett eleget, akkor a Wizz Air nem tehető felelőssé semmilyen felmerült költségért. A feladott poggyászt lehetőség szerint a poggyász tulajdonosát szállító járaton fuvarozzuk. Ha biztonsági vagy üzemeltetési okokból a feladott poggyászt másik járaton fuvarozzuk, a poggyász késéséért felelősséget nem vállalunk. Annak érdekében, hogy a késedelmesen érkező poggyászt a lehető legrövidebb időn belül át tudjuk adni tulajdonosának, az utazás előtt minden csomagon fel kell tüntetni az utas nevét, nevének kezdőbetűit és címét. Csecsemők számára nem áll rendelkezésre poggyászkeret, de minden csecsemő esetén egy babakocsi / összecsukható sportbabakocsi / autós gyermekülés (díjmentesen) szállítható. A babakocsik és kerekesszékek felvétele a többi poggyásszal együtt történik, és a szállításuk díjmentes, amennyiben az eszközök használója is a gépen utazik. A Wizz Air nem vállal felelősséget a poggyászban elhelyezett tárgyak eltűnéséért, megsemmisüléséért, késéséért vagy károsodásáért.
Amennyiben a feladandó poggyász tartalmazza az alább felsorolt tárgyak bármelyikét, úgy a Wizz Air nem vállal felelősséget a tárgyak eltűnéséért, megsemmisüléséért, késéséért vagy károsodásáért:
• készpénz vagy értékpapír;
• ékszer, nemesfém, drágakő és féldrágakő;
• számítógép, fényképezőgép, videokamera, mobiltelefon vagy egyéb elektronikus eszköz, valamint tartozékai;
• hivatalos, üzleti vagy magánjellegű dokumentumok;
• úti okmányok vagy egyéb, személyazonosításra alkalmas okmányok;
• kulcsok;
• folyadékok;
• gyógyszerek;
• műalkotások;
• romlandó termékek.
Egyes repülőtereken további korlátozások lehetnek érvényben a kézi- és/vagy a feladott poggyászban szállítható tárgyakat illetően. Az ilyen esetekben az adott repülőtér előírásai az irányadók.
Kézipoggyász:
A kézipoggyászt, amely legfeljebb 40 × 30 × 20, cm méretű és legfeljebb 10 kg tömegű, az utasnak képesnek kell lennie segítség nélkül felhelyezni a felső poggyásztartó rekeszbe.
Amennyiben a kézipoggyász mérete meghaladja a fenti korlátozásokat, a csomagot feladott poggyászként szállítjuk, melyért poggyászdíj fizetendő. A több mint egy kézipoggyásszal utazó utasaink beléptetését a biztonsági ellenőrzéskor megtagadják, ami azt jelenti, hogy az utasnak vissza kell térnie az utasfelvételi pulthoz, és újra kell csomagolnia táskáit, vagy meg kell szabadulnia a további csomagoktól. Ha megvásárolja a WIZZ elsőbbségi beszállást (illetve ha a WIZZ Privilege Pass, a WIZZ GO vagy a WIZZ Plus csomag keretében jogosult a WIZZ elsőbbségi beszállásra), a kézipoggyászt garantáltan az utastérben szállíthatja, és további egy darab kisebb táskát is magával vihet. Ez lehet kézitáska, laptoptáska vagy kameratáska, maximális mérete 40 × 30 × 20 cm, és az utas előtti ülés alá kell elhelyezni.

A kézipoggyászban lévő folyadékokra a következő kormányzati korlátozások vonatkoznak:
• A folyadék legfeljebb 100 ml űrtartalmú tartályban lehet
• Az egyenként 100 ml-nél kisebb térfogatú tartályokat egy átlátszó, újrazárható, 20x20 méretű és legfeljebb 1 liter térfogatú műanyag zacskóba kell helyezni.
• A műanyag zacskót külön be kell mutatni a biztonsági ellenőrzés során
A fenti feltételeknek eleget nem tevő folyadékokat a repülőtér biztonsági ellenőrzésén ki kell dobnia.
A következő tárgyak szállítása szigorúan tilos:
• valószínűsíthető veszélyt jelentenek a repülőgépre, a személyekre vagy a vagyontárgyakra nézve;
• valószínűsíthetően megsérülnének a légi szállítás során;
• csomagolása nem megfelelő;
• szállítása bármely olyan állam hatályos törvényei, előírásai vagy rendelkezései értelmében tiltott, ahonnan a járat indul, vagy ahova érkezik, illetve amely felett áthalad;
• tömegüknél, méretüknél vagy egyéb szokatlan jellemzőiknél fogva alkalmatlanok a szállításra;
• valószínűsíthetően kellemetlenséget vagy undort okozhatnak a fedélzeten tartózkodóknak;
• lőfegyverek, lőszerek és robbanószerek, ideértve a vadász- és sportlőfegyvereket is;
• olyan tárgy vagy anyag, amely lőfegyvernek, lőszernek vagy robbanószernek tűnik;
• gyúlékony anyagok (kivéve az alkoholos italokat, a hajlakkot, a parfümöt és a kölnit);
• radioaktív anyagok;
• sűrített gázok (kivéve a művégtag mozgatására használt széndioxidot és az önfelfújó mentőmellényhez használt nem gyúlékony gáztartályt);
• mérgező vagy fertőző anyagok;
• maró hatású anyagok (kivéve a hőmérőkben, a légnyomásmérőkben és a kerekesszékek akkumulátorában használt higanyt);
• aktatáskák és biztonsági diplomatatáskák beépített riasztóval, lítiumos akkumulátorral vagy pirotechnikai anyaggal;
• a fedélzeten tartózkodók biztonságát, vagyontárgyait, életét, egészségi állapotát és testi épségét veszélyeztető tárgyak és anyagok;
• a járat útján érintett országok szabályai és előírásai értelmében tiltott anyagok;
• tömegüknél, méretüknél vagy egyéb jellemzőiknél fogva szállításra alkalmatlan tárgyak;
• emberi maradványok;
• ragasztó vagy festék;
• a Nemzetközi Polgári Repülési Szervezet (ICAO) veszélyes áruk repülőgépen történő biztonságos szállításához kiadott műszaki utasításaiban és a Nemzetközi Légifuvarozási Szövetség (IATA) veszélyes árukkal kapcsolatos előírásaiban feltüntetett tárgyak.

7. Ülőhelyválasztás

A foglalás során a megfelelő díj ellenében ülőhelyet választhat. Ha nem foglal ülőhelyet, az utasfelvétel során véletlenszerűen osztunk ki Önnek egy helyet a járat indulása előtt 48 órával. A foglalás során a megfelelő díj ellenében ülőhelyet választhat. Ha nem foglal ülőhelyet, az utasfelvétel során véletlenszerűen osztunk ki Önnek egy helyet a járat indulása előtt 48 órával. Nagyobb lábterű vagy az első sorban található ülőhelyet csak a 18. életévét betöltött, alapszintű angol nyelvismerettel rendelkező utas foglalhat.
Egészségesnek kell lennie, és alkalmasnak kell tartania magát arra, hogy vészhelyzet esetén kinyissa a szárny fölötti vészkijáratot (a személyzettől eligazítást kap a szárny fölötti vészkijárat működéséről).
A kézipoggyászt a felszállás és a landolás ideje alatt az ülések feletti tárolókban kell elhelyezni.
Fenntartjuk magunknak a jogot, hogy biztonsági okokból más helyre ültessük át utasainkat. A foglalás módosítása esetén lehetséges, hogy az új járaton nem ugyanazt az ülőhelyet kapja. Két éves kor alatti csecsemők az őket kísérő felnőtt ölében utazhatnak.
A folyosó mindkét oldalán legfeljebb egy-egy csecsemő helyezhető el.
Ha a járaton több csecsemő utazik, a személyzet megkérheti, hogy másik helyre üljön.
Két éves kor feletti gyermekeknek külön ülőhelyen kell utazni.
Gyermekek és csecsemők biztonsági okokból nem utazhatnak az első sorban és a nagyobb lábterű ülőhelyeken, illetve az A320 típusú repülőgépeken a 30. sor C és D ülőhelyén.


8. Poggyász rendellenességek – késés, elvesztés, sérülés, lopás

A poggyásszal kapcsolatos rendellenességeket az érkezési reptér "Lost Luggage" vagy "Baggage Claim" (elveszett poggyász, poggyászreklamáció) feliratú pultjánál, az átszállási területen kell bejelenteni. A bejelentést követően a reptéren kiállítanak egy "Sérült poggyász bejelentőlapot" (Property Irregularity Report, PIR). Ha a feladott poggyász nem érkezik meg az utast szállító járattal, és az utas ezt nem jelenti be a leszállást követően, a Wizz Air mentesül a felelősség alól. Ha az utas a leszállást követően bejelenti feladott poggyászának késését, a nyomon követésre 21 nap áll a Wizz Air rendelkezésére. Ha a poggyász ezen idő alatt sem érkezik meg, a Wizz Air felelőssé válik a poggyász elvesztéséért. Ha a sérülés vagy a hiány a leszállás után közvetlenül nem ismerhető fel, a bejelentés utólag az érkezéstől számított 7 napon belül tehető meg a repülőtéren. Ha a feladott poggyász nem érkezik meg az utast szállító járattal, és ha később sérülten vagy hiányosan kerül átadásra, akkor az utasnak ezt a tényt a poggyász kézhezvételétől számított 21 napon belül írásban jelentenie kell. A Wizz Air nem tehető felelőssé azért, ha egy utas tévedésből nem a saját poggyászát veszi fel. Ilyen esetben a tévedést elkövető utas felelős a saját és a másik utas összes felmerülő költségéért. A késve érkező, sérült vagy hiányos poggyászért vállalt felelősség mértéke csökken, ha a poggyász csomagolása már a feladáskor sem volt megfelelő. A kézipoggyászok sérüléseit (a ruházat sérülését is) a fedélzeten kell bejelenteni, de legkésőbb az átszállási terület elhagyása előtt. A bejelentést követően az utas "fedélzeti bejelentőlapot" (Cabin report) vagy "Sérült poggyász bejelentőlapot" (Property Irregularity Report, PIR) kap. A kártérítési igényt legkésőbb az érkezéstől számított 1 hónapon belül kell benyújtani írásban a végső úti cél repülőterén (a visszaigazoláson szereplő utolsó repülőtér) a Wizz Air reklamációs osztálya számára, vagy közvetlen igény esetén az ügyfél biztosítási társasága számára. A kártérítési igény gyors feldolgozása érdekében csatolja a késés, a sérülés vagy a hiány bejelentésekor a fedélzeten vagy a repülőtéren kapott "fedélzeti bejelentőlap" (Cabin report) vagy "Sérült poggyász bejelentőlap" (Property Irregularity Report, PIR) egy másolatát. Adja meg elérhetőségeit, illetve ha kártérítési igénnyel él, akkor banki folyószámlájának adatait is, ahová az összeg (amennyiben jogos a reklamáció) átutalható. A fent említett határidők elmulasztása esetén a Wizz Air mentesül a felelősség alól. A (poggyászkártól különböző) panaszokat a panasszal érintett járat érkezését követően 1 hónapon belül, írásban kell benyújtani. A fenti határidő elmulasztása esetén a Wizz Air mentesül a felelősség alól. A (poggyászkártól különböző) panaszokat a panasszal érintett járat érkezését követően 1 hónapon belül, írásban kell benyújtani. A fenti határidő elmulasztása esetén a Wizz Air mentesül a felelősség alól.
A poggyászkárokat és panaszokat a Wizz Air ügyfélszolgálati irodájához küldje.
Ha közvetlenül szeretné velünk felvenni a kapcsolatot, kérjük töltse ki és küldje el az alábbi űrlapot: Panaszok

9. Útiokmányok:

Az utasok kötelesek rendelkezni a szükséges, érvényes úti okmányokkal, valamint teljesíteni az indulási-, transzfer- és célország előírásait. Amennyiben az utas be- vagy kilépését az útiokmányok hiányossága vagy az egyéb előírások nem teljesítése miatt a hatóságok megtagadják, az ebből eredő károkért a Wizz Air felelősséget nem vállal. A foglaláskor az Utas vagy a foglalást végző személy köteles az Utas utazáskor használandó Útiokmányában szereplő teljes nevét megadni. Amennyiben erre a foglaláskor vagy a foglalástól számított két órán belül a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével nem kerül sor, az Utas nevének kijavítása csak névváltoztatási díj fizetése ellenében történhet.

10. Utasfelvétel:

A költségcsökkentés és kedvező viteldíjaink megőrzése érdekében ingyenes internetes utasfelvételt kínálunk.
Az internetes utasfelvétel a menetrend szerinti indulást megelőző 30 napon belül,de legkésőbb a járat indulása előtt 3 órával érhető el, ha 2017. augusztus 15. előtt foglalt, illetve ha 2017. augusztus 15-én vagy azt követően a foglalás során ülőhelyet is vásárolt.
Ha nem választott ülőhelyet a 2017. augusztus 15. után végzett foglalása mellé, az utasfelvételt csak az indulás előtt 48 órával nyitjuk meg. Ha a visszaútra nem választott ülőhelyet, az utasfelvétel erre az útszakaszra a kimenő járat utasfelvételének megnyitása után nyílik meg, legfeljebb 15 nappal a járat indulása előtt. Amennyiben az internetes utasfelvételt választja, ki kell nyomtatnia beszállókártyáját, melyet a beszálláskor a kapunál úti okmányaival (útlevél vagy személyigazolvány) együtt be kell mutatnia. Amennyiben nem EU-s úti okmányokkal rendelkezik, fel kell keresnie az utasfelvételi pultot mielőtt a beszállókapuhoz menne, hogy ellenőrizzék okmányait és lepecsételjék beszállókártyáját. Amennyiben becsekkolt feladandó poggyásszal utazik, fel kell keresnie a poggyászfeladó pultot, legalább 40 perccel a járat menetrendszerinti indulása előtt. Amennyiben nem tudja bemutatni kinyomtatott beszállókártyáját, úgy azt az utasfelvételi pultnál kell majd átvennie a reptéri utasfelvételi díj kifizetése után.
A repülőtéri jegykezelés a menetrendszerinti indulási idő előtt 2 órával kezdődik, és a menetrend szerinti indulási idő előtt 40 perccel zárul. A Wizz Air megtagadja azon utasok fuvarozását, akik a fent megjelölt időtartamon belül nem jelentkeznek be a járatra vagy bármely okból nem jelennek meg a jegykezelésnél vagy a beszállókapunál a megadott időpontig. Ezen utasok foglalását a Wizz Air törli.
A speciális kérésekkel rendelkező, illetve különleges törődést igénylő utasoknak a járat menetrend szerinti indulása előtt 2 órával meg kell jelenniük az utasfelvételnél; ellenkező esetben előfordulhat, hogy nem tudjuk időben teljesíteni az adott utas felvételét, és így nem szállhat be. Az online bejelentkezett utasoknak legalább 30 perccel a járat menetrend szerinti indulása előtt meg kell érkezniük a beszállókapuhoz, készen állva a beszállásra. Az EU-n illetve az EEA-n kívüli utasoknak még a biztonsági ellenőrzésen való áthaladást megelőzően meg kell jelenniük a Wizz Air valamely utasfelvételi pultjánál. Ennek elmulasztása az utaztatás megtagadását vonhatja maga után. A schengeni térségen belül közlekedő járataink utasainak nem kell kitölteniük az útiokmány-adatokat; elég, ha elvégzik az internetes utasfelvételt. Azon úti okmányokkal kell megjelennie a biztonsági ellenőrzésnél és a beszállókapunál, melyeket az internetes utasfelvételkor használt. Amennyiben az internetes utasfelvételkor megadott adatok helytelenek, utaztatását megtagadhatjuk. Az internetes utasfelvételt követően még lehetséges a foglalás módosítása (a járatmódosítás és a névváltoztatás kivételével) és a kiegészítő szolgáltatások vásárlása. Vegye figyelembe, hogy a kiválasztott ülőhelyek módosítása vagy elsőbbségi beszállás hozzáadása esetén szállás hozzáadása esetén újra ki kell nyomtatni a beszállókártyát, vagy
- a repülőtéri utasfelvételi pultnál a változásokat jelző matricát kell kérnie a már kinyomtatott beszállókártyára
11. A fedélzeten:

Szabad helyválasztás: A Wizz Air valamennyi repülőgépén egyetlen osztály van, és szabad a helyválasztás. Előre foglalhat azonban olyan ülőhelyet (külön díj ellenében), melyhez nagyobb lábtér tartozik, így kényelmesen kinyújtóztathatja lábait repülés közben. A Wizz Air a Wizz Xpress elsőbbségi beszállás lehetőségét is felajánlja utasai számára. Amennyiben ezt a szolgáltatást vásárolja meg, úgy az elsők között léphet a fedélzetre. A Wizz Air gyakorlata, miszerint a kisgyermekkel utazók és a fogyatékkal élő utasok Wizz Xpress elsőbbségi beszállást élveznek, változatlan marad. A foglalás során a megfelelő díj ellenében választhat ülőhelyet. Ha nem választ ülőhelyet, az utasfelvétel után véletlenszerűen kiosztunk Önnek egyet a szabad helyek közül. A kiválasztott ülőhely száma és a megfelelő ár mindig megjelenik a fizetési összesítő mezőben. A foglalás és az utasfelvétel után, legkésőbb 3 órával az indulás előtt is választhat ülőhelyet az interneten.
Fedélzeti szolgáltatások: Mivel A Wizz Air alacsony jegyárakat kínál, a fedélzeten étkezést nem biztosít. Az utasok frissítőket és könnyű hideg ételeket vásárolhatnak a légiutaskísérőktől.
Iratkozzon fel hírlevelünkre!