Hívjon minket bátran!
+36 74 510 100
soltravel Online jegyfoglalás

Wizzair feltételek

UTAZÁSI FELTÉTELEK és ÁLTALÁNOS INFORMÁCIÓK ( KIVONAT)

1. Foglalás:

A Wizz Air a fuvarozásra nem állít ki repülőjegyet. Repülőjegy helyett az utas egy foglalási kódot kap. A jegykezelésnél megfelelő fényképes igazolvány felmutatása és a foglalási kód közlése után kapja meg beszállókártyáját. A foglalás típusától függően, foglalási kódját az ügyfél e-mail-ben, postán, vagy faxon kapja meg, illetve - telefonos foglalás esetén - a telefonos ügyfélszolgálat szóban közli.

2. Viteldíj, illetékek, adók és egyéb díjak:

A Wizz Air jegyárai egy útra szólnak, ezért nincs minimális vagy maximális ott-tartózkodási idő. A viteldíj tartalmazza a kötelező adókat és egyéb díjakat, amelyeket a foglaláshoz mindenképpen meg kell fizetni, de nem tartalmazza az utasok által választható egyéb opcionális szolgáltatások díját.

3. Csatlakozások:

Mivel a Wizz Air közvetlenül két város között szállítja utasait, csatlakozási szolgáltatásokat (utas- vagy poggyásztranszfert) nem biztosít. Ugyanezen okból nem vállal felelősséget további járatok lekéséséért. Az érkezési helyről induló bármely további Wizz Air járatra szóló repülőjegy külön szerződésnek minősül. Továbbutazó utasaink számára javasoljuk, hogy az első járat menetrend szerinti érkezési ideje és a következő járat indulási ideje között hagyjanak elegendő időt a csomagjuk felvételére és a következő járatra való bejelentkezésre illetve biztonsági ellenőrzésre.

4. Gyermekek és csecsemők foglalása:

Az utazás napján 2. életévüket betöltött gyermekek részére külön üléshelyet kell foglalni, és teljes (felnőtt) viteldíjat kell fizetni. 14 évnél fiatalabb gyermekek csak 16 éves vagy annál idősebb felnőtt kíséretében utazhatnak, aki teljes felelősséget vállal a gyermekért. A 14 évesnél idősebb, de 16 évesnél fiatalabb gyermekek kísérő nélkül utazhatnak, de nem lehetnek felelősek a 14 év alatti gyermekért. A kísérő felnőttnek a gyermekkel egy foglalásban kell szerepelnie. 14 évesnél idősebb gyermekek a Wizz Air járatain egyedül is utazhatnak. Csecsemők 2 éves korig, fix díj fejében repülhetnek az őket kísérő felnőtt ölében. Egy kísérő felnőtt legfeljebb egy csecsemőt vihet. A "csecsemő díjat" az internetes helyfoglalással együtt, vagy az ügyfélszolgálaton keresztül lehet kifizetni. A díjat nem terhelik sem adók és illetékek, sem foglalási díj.
Általános szabályok: A csecsemőt kísérő felnőtt a kis- vagy nagyméretű kézipoggyász mellett felvihet a fedélzetre egy legfeljebb 40 × 30 × 18 cm méretű további személyes csomagot is a csecsemőnek. Legfeljebb 6 felnőtt mehet előre a beszállókapuhoz, és szállhat be a gépre az elsők között (ha egy foglalásban szerepelnek a csecsemővel).A gyermek akkor számít csecsemőnek, ha az odaút és a visszaút során is két év alatti az életkora. Ha az oda- és a visszaút közötti időszakban a csecsemő betölti a második életévét, ülőhelyet kell vásárolni neki. A két évesnél idősebb gyermekek nem utazhatnak az őket kísérő felnőtt ölében.Hordozható gyermekülés: A beépített biztonsági övvel ellátott, hátrafele néző autós gyermekülés csak akkor vihető fel a fedélzetre, ha az elhelyezéséhez külön ülőhelyet vásároltak. A gyermekülésnek rendelkeznie kell egy retesszel, amely az ülőhelyhez tartozó biztonsági övvel együtt lehetővé teszi a megfelelő rögzítést. Ha gyermekülést visz a fedélzetre, a külön megvásárolt ülőhelyért a normál viteldíjat kell megfizetni a foglalás során. A külön megvásárolt ülőhely nélkül a gyermekülés nem vihető fel a fedélzetre kézipoggyászként. Csecsemő utazási díja: Ha a kísérő felnőtt egy útra szóló viteldíja 27 EUR alatti, a csecsemő utazási díja ezzel az összeggel egyezik meg. Ha a kísérő felnőtt egy útra szóló viteldíja 27 EUR feletti, a csecsemő utazási díja 27 EUR.

5. Foglalás módosítása:

A járat időpontjának és célállomásának módosítása: Utasaink a járat menetrend szerinti indulási ideje előtt legkésőbb három órával módosíthatják a járat indulási dátumát és időpontját. A módosításért járatmódosítási díjat számítunk fel, valamint meg kell fizetni a járatok közti esetleges díjkülönbözetet. Amennyiben az új járatra megállapított viteldíj, adók és illetékek magasabbak az eredetileg megfizetettnél, ezek különbözete is megfizetendő. Amennyiben azonban alacsonyabbak, a Wizz Air kizárólag az alacsonyabb összegű adókból és illetékekből eredő különbözetet téríti vissza.
A Wizz Air egyik légitársasági egységénél – úgymint Wizz Air Hungary (légitársaság kódja: W6) vagy Wizz Air Ukraine (légitársaság kódja WU) - foglalt járatok nem cserélhetőek a Wizz Air másik légitársasági egysége által üzemeltetett járatokra. A belföldi járatok nem módosíthatók nemzetközi járatokra és fordítva.
Névváltoztatás: Az utas nevét a járat menetrend szerinti indulási ideje előtt legkésőbb három órával lehet módosítani. A módosításért névmódosítási díjat számítunk fel. A névmódosítási díj módosított utasnevenként és útirányonként kerül felszámításra.
Az internetes utasfelvétel elvégzését követően még mód van további szolgáltatásokat hozzáadni a foglaláshoz. Felhívjuk figyelmét, hogy amennyiben WIZZ Xpress, WIZZ XXLong vagy WIZZ Reserved Seat szolgáltatást ad hozzá a foglaláshoz, ismét ki kell nyomtatnia a beszállókártyát, vagy jelentkeznie kell a repülőtéri utasfelvételi pultnál, ahol adunk önnek egy matricát, amely tartalmazza a megváltozott beszállókártya-adatokat. Az internetes utasfelvétel elvégzését követően még lehetőség van a járat és az utasok nevének módosítására az interneten vagy a telefonos ügyfélszolgálaton keresztül a járat menetrend szerinti indulási ideje előtt legkésőbb négy órával. A módosításért módosítási díjat számítunk fel. Felhívjuk figyelmét, hogy az internetes utasfelvétel elvégzését követően végzett járat- vagy névmódosítás esetén ismételten el kell végezni az utasfelvételt, és ki kell nyomtatni a beszállókártyát. A módosítási díj magasabb abban az esetben, ha a módosítás a járatindulás előtti 30 napon belül történik. A repülőjegy ára, a foglalás törlése esetén nem visszatéríthető.

6. Poggyász:

Minden utasunk számára a következő poggyász szállítását biztosítjuk:
• Egy darab kézipoggyász
• Legfeljebb 6 darab feladott poggyász, melyek súlya darabonként nem lehet több, mint 32kg
• Olyan árucikkek, amelyeket a repülőtéri ajándékboltban a biztonsági ellenőrzést követően vásárolt.
• Fontos: A poggyász méretét/súlyát a repülőtéren ellenőrzik!!
Feladott poggyász: Biztonsági okokból a Wizz Air nem szállít olyan poggyászt, amelynek tulajdonosa nem utazik a repülőgép fedélzetén (kivéve a tévesen kezelt poggyászt).
A csomagtérben elhelyezhető poggyász maximális méretei:
Szélesség: 1,499 m
Magasság: 1,194 m
Hosszúság: 1,715 m
Egészségügyi és biztonsági megfontolásokból az egyes feladott poggyászok tömege nem haladhatja meg a 32 kilogrammot. Az utas felelőssége, hogy a biztonsági személyzet kéréseinek szükség esetén eleget tegyen. Ha a poggyász szállítása azért nem lehetséges, mert a biztonsági személyzet kéréseinek az utas nem tett eleget, akkor a Wizz Air nem tehető felelőssé semmilyen felmerült költségért. A feladott poggyászt lehetőség szerint a poggyász tulajdonosát szállító járaton fuvarozzuk. Ha biztonsági vagy üzemeltetési okokból a feladott poggyászt másik járaton fuvarozzuk, a poggyász késéséért felelősséget nem vállalunk. Annak érdekében, hogy a késedelmesen érkező poggyászt a lehető legrövidebb időn belül át tudjuk adni tulajdonosának, az utazás előtt minden csomagon fel kell tüntetni az utas nevét, nevének kezdőbetűit és címét. Csecsemők számára nem áll rendelkezésre poggyászkeret, de minden csecsemő esetén egy babakocsi / összecsukható sportbabakocsi / autós gyermekülés (díjmentesen) szállítható. A babakocsik és kerekesszékek felvétele a többi poggyásszal együtt történik, és a szállításuk díjmentes, amennyiben az eszközök használója is a gépen utazik. A Wizz Air nem vállal felelősséget a poggyászban elhelyezett tárgyak eltűnéséért, megsemmisüléséért, késéséért vagy károsodásáért.
Amennyiben a feladandó poggyász tartalmazza az alább felsorolt tárgyak bármelyikét, úgy a Wizz Air nem vállal felelősséget a tárgyak eltűnéséért, megsemmisüléséért, késéséért vagy károsodásáért:
• készpénz, értékpapír
• ékszer, nemesfém, drágakő, féldrágakő
• számítógép, fényképezőgép, videokamera, mobiltelefon vagy más értékes elektronikus készülék valamint műszaki cikk, illetve ezek tartozékai
• okirat, üzleti vagy magánjellegű dokumentum
• úti és egyéb személyazonossági okmányok
• kulcsok
• folyadék
• gyógyszerek
• műtárgyak és képzőművészeti alkotások
• romlandó áruk
Egyes repülőtereken további korlátozások lehetnek érvényben a kézi- és/vagy a feladott poggyászban szállítható tárgyakat illetően. Az ilyen esetekben az adott repülőtér előírásai az irányadók.
Kézipoggyász: A Wizz Air kétféle kézipoggyász-szállítási megoldást kínál, de az „egy utas, egy darab kézipoggyász” szabály továbbra is szigorúan érvényben van. A poggyászopciók közötti különbség a poggyászok méretében van.
1. Kisméretű kézipoggyász:
Amennyiben a kézipoggyász mérete nem haladja meg a 42 x 32 x 25 cm-t, úgy azt utasaink díjmentesen felvihetik a gépre. A kézipoggyásznak be kell férnie az utas előtti ülés alá.
2. Nagyméretű kézipoggyász:
Amennyiben a kézipoggyász mérete meghaladja a kisméretű poggyászra meghatározott méretet, de nem nagyobb, mint 56 x 45 x 25 cm, úgy díjfizetés ellenében lehet a gépre felvinni. A poggyásznak be kell férnie az ülések fölötti poggyásztartó rekeszbe. Az utasnak képesnek kell lennie a táskát segítség nélkül felhelyezni a felső poggyásztartó rekeszbe.
Amennyiben a kézipoggyász mérete meghaladja a fenti korlátozásokat, a csomagot feladott poggyászként szállítjuk, melyért poggyászdíj fizetendő. A több mint egy kézipoggyásszal utazó utasaink beléptetését a biztonsági ellenőrzéskor megtagadják, ami azt jelenti, hogy az utasnak vissza kell térnie az utasfelvételi pulthoz, és újra kell csomagolnia táskáit, vagy meg kell szabadulnia a további csomagoktól.

A kézipoggyászban lévő folyadékokra a következő kormányzati korlátozások vonatkoznak:
• A folyadék legfeljebb 100 ml űrtartalmú tartályban lehet
• Az egyenként 100 ml-nél kisebb térfogatú tartályokat egy átlátszó, újrazárható, 20x20 méretű és legfeljebb 1 liter térfogatú műanyag zacskóba kell helyezni.
• A műanyag zacskót külön be kell mutatni a biztonsági ellenőrzés során
A fenti feltételeknek eleget nem tevő folyadékokat a repülőtér biztonsági ellenőrzésén ki kell dobnia.
A következő tárgyak szállítása szigorúan tilos:
• lőfegyverek, lőszerek, robbanóanyagok, beleértve a vadászati és sportfelszereléseket is,
• lőfegyvernek, lőszernek vagy robbanóanyagnak látszó tárgyak vagy anyagok,
• gyúlékony anyagok (kivéve: alkoholtartalmú italok, hajlakk, parfüm, kölni),
• radioaktív anyagok,
• sűrített gázok
• mérgező vagy fertőző anyagok,
• korrozív anyagok
• olyan diplomata- vagy aktatáska, amelyben beépített riasztóberendezés, lítiumelem vagy pirotechnikai eszköz található,
• a fedélzeten tartózkodó személyek biztonságát, vagyontárgyait, életét, egészségét, testi épségét veszélyeztető tárgyak vagy anyagok,
• a fuvarozás során érintett államok előírásai által tiltott anyagok,
• olyan tárgyak, amelyek súlyuk, méretük vagy más különleges tulajdonságuk miatt szállításra alkalmatlanok,
• emberi maradványok,
• bármilyen ragasztó vagy festék.


7. Poggyász rendellenességek – késés, elvesztés, sérülés, lopás:

A poggyásszal kapcsolatos rendellenességeket az érkezési reptér "Lost Luggage" vagy "Baggage Claim" (elveszett poggyász, poggyászreklamáció) feliratú pultjánál, az átszállási területen kell bejelenteni. A bejelentést követően a reptéren kiállítanak egy "Sérült poggyász bejelentőlapot" (Property Irregularity Report, PIR). Ha a feladott poggyász nem érkezik meg az utast szállító járattal, és az utas ezt nem jelenti be a leszállást követően, a Wizz Air mentesül a felelősség alól. Ha az utas a leszállást követően bejelenti feladott poggyászának késését, a nyomon követésre 21 nap áll a Wizz Air rendelkezésére. Ha a poggyász ezen idő alatt sem érkezik meg, a Wizz Air felelőssé válik a poggyász elvesztéséért. Ha a sérülés vagy a hiány a leszállás után közvetlenül nem ismerhető fel, a bejelentés utólag az érkezéstől számított 7 napon belül tehető meg a repülőtéren. Ha a feladott poggyász nem érkezik meg az utast szállító járattal, és ha később sérülten vagy hiányosan kerül átadásra, akkor az utasnak ezt a tényt a poggyász kézhezvételétől számított 21 napon belül írásban jelentenie kell. A Wizz Air nem tehető felelőssé azért, ha egy utas tévedésből nem a saját poggyászát veszi fel. Ilyen esetben a tévedést elkövető utas felelős a saját és a másik utas összes felmerülő költségéért. A késve érkező, sérült vagy hiányos poggyászért vállalt felelősség mértéke csökken, ha a poggyász csomagolása már a feladáskor sem volt megfelelő. A kézipoggyászok sérüléseit (a ruházat sérülését is) a fedélzeten kell bejelenteni, de legkésőbb az átszállási terület elhagyása előtt. A bejelentést követően az utas "fedélzeti bejelentőlapot" (Cabin report) vagy "Sérült poggyász bejelentőlapot" (Property Irregularity Report, PIR) kap. A kártérítési igényt legkésőbb az érkezéstől számított 1 hónapon belül kell benyújtani írásban a végső úti cél repülőterén (a visszaigazoláson szereplő utolsó repülőtér) a Wizz Air reklamációs osztálya számára, vagy közvetlen igény esetén az ügyfél biztosítási társasága számára. A kártérítési igény gyors feldolgozása érdekében csatolja a késés, a sérülés vagy a hiány bejelentésekor a fedélzeten vagy a repülőtéren kapott "fedélzeti bejelentőlap" (Cabin report) vagy "Sérült poggyász bejelentőlap" (Property Irregularity Report, PIR) egy másolatát. Adja meg elérhetőségeit, illetve ha kártérítési igénnyel él, akkor banki folyószámlájának adatait is, ahová az összeg (amennyiben jogos a reklamáció) átutalható. A fent említett határidők elmulasztása esetén a Wizz Air mentesül a felelősség alól. A (poggyászkártól különböző) panaszokat a panasszal érintett járat érkezését követően 1 hónapon belül, írásban kell benyújtani. A fenti határidő elmulasztása esetén a Wizz Air mentesül a felelősség alól. A (poggyászkártól különböző) panaszokat a panasszal érintett járat érkezését követően 1 hónapon belül, írásban kell benyújtani. A fenti határidő elmulasztása esetén a Wizz Air mentesül a felelősség alól.
A poggyászkárokat és panaszokat a Wizz Air ügyfélszolgálati irodájához küldje.
Ha közvetlenül szeretné velünk felvenni a kapcsolatot, kérjük töltse ki és küldje el az alábbi űrlapot: Panaszok

8. Útiokmányok:

Az utasok kötelesek rendelkezni a szükséges, érvényes úti okmányokkal, valamint teljesíteni az indulási-, transzfer- és célország előírásait. Amennyiben az utas be- vagy kilépését az útiokmányok hiányossága vagy az egyéb előírások nem teljesítése miatt a hatóságok megtagadják, az ebből eredő károkért a Wizz Air felelősséget nem vállal. A foglaláskor az Utas vagy a foglalást végző személy köteles az Utas utazáskor használandó Útiokmányában szereplő teljes nevét megadni. Amennyiben erre a foglaláskor vagy a foglalástól számított két órán belül a Telefonos Ügyfélszolgálat segítségével nem kerül sor, az Utas nevének kijavítása csak névváltoztatási díj fizetése ellenében történhet.

9. Utasfelvétel:

A jegykezelés a menetrendszerinti indulási idő előtt 2 órával kezdődik, és a menetrend szerinti indulási idő előtt 40 perccel zárul. A Wizz Air megtagadja azon utasok fuvarozását, akik a fent megjelölt időtartamon belül nem jelentkeznek be a járatra vagy bármely okból nem jelennek meg a jegykezelésnél vagy a beszállókapunál a megadott időpontig. Ezen utasok foglalását a Wizz Air törli.
A speciális kérésekkel rendelkező, illetve különleges törődést igénylő utasoknak a járat menetrend szerinti indulása előtt 2 órával meg kell jelenniük az utasfelvételnél; ellenkező esetben előfordulhat, hogy nem tudjuk időben teljesíteni az adott utas felvételét, és így nem szállhat be. Internetes utasfelvétel A Wizz Air ingyenes webes bejelentkezési lehetőségeket nyújt a Wizz Air Magyarország és a Wizz Air Ukrajna járatain. A foglaláskor megvásárolt repülőtéri utasfelvétel 10 euróba, míg az indulás napján megvásárolt 30 euróba fog kerülni. Amennyiben az internetes utasfelvételt választja, ki kell nyomtatnia beszállókártyáját, melyet a beszálláskor a kapunál úti okmányaival (útlevél vagy személyigazolvány) együtt be kell mutatnia. Amennyiben nem EU-s úti okmányokkal rendelkezik, fel kell keresnie az utasfelvételi pultot mielőtt a beszállókapuhoz menne, hogy ellenőrizzék okmányait és lepecsételjék beszállókártyáját. Amennyiben becsekkolt feladandó poggyásszal utazik, fel kell keresnie a poggyászfeladó pultot, legalább 40 perccel a járat menetrendszerinti indulása előtt. Amennyiben nem tudja bemutatni kinyomtatott beszállókártyáját, úgy azt az utasfelvételi pultnál kell majd átvennie a reptéri utasfelvételi díj kifizetése után. Az internetes utasfelvétel a járat menetrend szerinti indulását megelőző 30. naptól lehetséges az indulási időpontot megelőző 3 óráig bezárólag. Az online bejelentkezett utasoknak legalább 30 perccel a járat menetrend szerinti indulása előtt meg kell érkezniük a beszállókapuhoz, készen állva a beszállásra. Az EU-n illetve az EEA-n kívüli utasoknak még a biztonsági ellenőrzésen való áthaladást megelőzően meg kell jelenniük a Wizz Air valamely utasfelvételi pultjánál. Ennek elmulasztása az utaztatás megtagadását vonhatja maga után. A schengeni térségen belül közlekedő járataink utasainak nem kell kitölteniük az útiokmány-adatokat; elég, ha elvégzik az internetes utasfelvételt. Azon úti okmányokkal kell megjelennie a biztonsági ellenőrzésnél és a beszállókapunál, melyeket az internetes utasfelvételkor használt. Amennyiben az internetes utasfelvételkor megadott adatok helytelenek, utaztatását megtagadhatjuk. Az internetes utasfelvételt követően még lehetséges a foglalás módosítása (a járatmódosítás és a névváltoztatás kivételével) és a kiegészítő szolgáltatások vásárlása. Vegye figyelembe, hogy a kiválasztott ülőhelyek módosítása vagy elsőbbségi beszállás hozzáadása esetén szállás hozzáadása esetén újra ki kell nyomtatni a beszállókártyát, vagy
- a repülőtéri utasfelvételi pultnál a változásokat jelző matricát kell kérnie a már kinyomtatott beszállókártyára

10. A fedélzeten:

Szabad helyválasztás: A Wizz Air valamennyi repülőgépén egyetlen osztály van, és szabad a helyválasztás.
Előre foglalhat azonban olyan ülőhelyet (külön díj ellenében), melyhez nagyobb lábtér tartozik, így kényelmesen kinyújtóztathatja lábait repülés közben. A Wizz Air a Wizz Xpress elsőbbségi beszállás lehetőségét is felajánlja utasai számára. Amennyiben ezt a szolgáltatást vásárolja meg, úgy az elsők között léphet a fedélzetre. A Wizz Air gyakorlata, miszerint a kisgyermekkel utazók és a fogyatékkal élő utasok Wizz Xpress elsőbbségi beszállást élveznek, változatlan marad.
Fedélzeti szolgáltatások: Mivel A Wizz Air alacsony jegyárakat kínál, a fedélzeten étkezést nem biztosít. Az utasok frissítőket és könnyű hideg ételeket vásárolhatnak a légiutaskísérőktől.


A WIZZ AIR fuvarozási feltételeit és általános információit áttanulmányoztam, és tudomásul vettem:




------------------------------------ ---------------------------------

dátum                            aláírás
Iratkozzon fel hírlevelünkre!